Muzykę skomponował Klaus Badelt. Album został wydany 22 lipca 2003 roku.
Lista utworów
# | Tytuł | Czas |
---|---|---|
1 | Fog Bound | 2:17 |
2 | The Medallion Calls | 1:53 |
3 | The Black Pearl | 2:17 |
4 | Will and Elizabeth | 2:08 |
5 | Swords Crossed | 3:16 |
6 | Walk the Plank | 1:59 |
7 | Barbossa is Hungry | 4:06 |
8 | Blood Ritual | 3:33 |
9 | Moonlight Serenade | 2:09 |
10 | To the Pirates’ Cave! | 3:31 |
11 | Skull and Crossbones | 3:24 |
12 | Bootstrap’s Bootstraps | 2:39 |
13 | Underwater March | 4:13 |
14 | One Last Shot | 4:46 |
15 | He’s a Pirate | 1:31 |
Kompozytor Alan Silvestri został pierwotnie zatrudniony do napisania partytury do Klątwy Czarnej Perły. Jednak ze względu na twórcze różnice między producentem Jerry Bruckheimerem a nim, Silvestri opuścił projekt, a Gore Verbinski poprosił Hansa Zimmera, z którym współpracował przy The Ring, aby wkroczył. Zimmer odmówił wykonania większości kompozycji, ponieważ był zajęty muzyką do “Ostatniego samuraja”, projektu, w trakcie którego twierdził, że obiecał nie przyjmować żadnych innych zadań. W rezultacie skierował Verbińskiego do Klausa Badelta, stosunkowo nowego kompozytora, który był częścią Remote Control Productions (wówczas znany jako Media Ventures) przez trzy lata.
Zimmer skończył jednak współpracować z Badeltem przy pisaniu większości głównych tematów partytury. Zimmer powiedział, że napisał większość melodii w ciągu jednej nocy, a następnie nagrał je w całkowicie zsyntetyzowanym demo, które mu przypisano. To demo przedstawia trzy motywy, kończąc wczesną wersją utworu „That’s A Pirate”, który różni się od ostatecznej wskazówki i zawiera opracowanie melodii Zimmera napisanej dla partytury do Drop Zone. Ponieważ harmonogram był bardzo napięty i potrzebna była muzyka do filmu w ciągu trzech tygodni, siedmiu innych kompozytorów – Ramin Djawadi, James Dooley, Nick Glennie-Smith, Steve Jablonsky, Blake Neely, James McKee Smith i Geoff Zanelli – zostali wezwani aby pomóc w aranżacji muzyki i napisać dodatkowe wskazówki. Powstały wynik został nagrany z grupą muzyków, uznanych za Hollywood Studio Symphony, w ciągu czterech dni. Krótkie ramy czasowe wymagały użycia innego studia nagrań dla każdej sesji. Męski chór Metro Voices został nagrany w Londynie i dodany do gotowych nagrań.
Album ze ścieżką dźwiękową, składający się z 43 minut partytury filmu, został wydany z udziałem Klausa Badelta jako kompozytora. Wskazówki zostały zredagowane pod względem długości i dokonano również drobnych zmian w miksie. Z nieznanych przyczyn miksowanie kilku sygnałów odbywa się przy poziomach wzmocnienia tak wysokich, że powoduje zniekształcenie. Jest to zauważalne zwłaszcza podczas sygnałów akcji i powtórki motywu miłosnego na ścieżce 14 „One Last Shot”. Należy również zauważyć, że oprócz pierwszej wskazówki ogólne nazwy ścieżek nie były powiązane z ich zawartością. Według oficjalnej strony kompozytora Geoffa Zanellego było to spowodowane tym, że „harmonogram produkcji był tak krótki, że musieli zdecydować o nazwie utworu na opakowaniu albumu, zanim jeszcze zapisano partyturę!”
Badelt został uznany za dyrygenta we wczesnych partiach płyty, ale tak naprawdę prowadził Blake Neely.