Tim Burton organizuje remake klasycznej animowanej kreskówki Disneya jako połączenie prawdziwego filmu i najnowszej technologii animacji. Słonik Dumbo fruwa przez pierścień tak realistycznie, jak nigdy przedtem.
Disney nakręcił kolejny stary ukochany, film animowany „Dumbo” z 1941 roku. W „Powrocie Mary Poppin”, kiedy autorytarnego ojca zastąpił po prostu bezgłowy tata, aktualizowanie losu małego słonia, którego duże uszy umożliwiają mu latanie, jest teraz bardziej skomplikowane. W oryginalnym Dumbo został wyjęty spod prawa przez własną gildię słoni cyrkowych z powodu jego niezdarności, ale świętował szczęśliwe zakończenie jako gwiazda ringu. Oczywiście umieszczanie zwierząt w klatkach w 2019 r. w ogóle nie ma prawa bytu. Jednak reżyser Tim Burton, który poprzedza swoją reputację magika filmowego, ma trudności z poświęceniem czasu na ekscytujące, oczekiwane szczęśliwe zakończenie, oparte na dzisiejszych oczekiwaniach. Kładzie główny nacisk na dorosłych ludzi zamiast agonii małego słonia, a tym samym okrada fabułę najbardziej uroczej dziecięcej postaci identyfikacyjnej.
Nowa historia Dumbo
Tak zaczyna się film od melancholijnego Holta Ferriera (Colin Farrell), który, niegdyś znany kierowca ujeżdżenia, jednoręki powraca z wojny światowej w podróżującym cyrku. Jego dwoje dzieci, które stały się półsierotami po śmierci swojej matki, stały się obce dla złamanego przez życie człowieka. Kiedy słoń-mama Jumbo rodzi młode, dzieci zaprzyjaźniają się z małym, który nazywa się Dumbo (od „głupie”) z powodu potknięcia się o trzepoczące uszy. Pocieszają go również, gdy mistrz ringu Max (Danny DeVito) z Geldnot sprzedał matkę Dumbo. Ale odkrycie lotnika Dumbo ratuje cyrk przed bankructwem. A wraz z przedsiębiorcą Vandevere (Michael Keaton), który kupuje cyrk rodzinny i zabiera go do swojego gigantycznego parku rozrywki, złote czasy wydają się przełomowe.
Burton buduje ramy, w których kontrastuje bezduszny, finansowany z banków park rozrywki z nostalgicznie skromnym cyrkiem oldschoolowym. Ponieważ filmowiec, który w innym przypadku zawsze ma serce dla dziwaków, ale ludzie z cyrku retro mało czasu poświęcają, konflikt pozostaje bardzo wyraźny. Wykonawcy są odpowiednio niedoceniani; Danny DeVito budzi się, gdy pełen nadziei impresario Max ma fałszywe nadzieje. Michael Keaton jest w stanie obezwładnić przedsiębiorcę, którego psychopatyczna pasja w niezrozumiały sposób wpływa na jego zmysł biznesowy. Typowo niezgłębiony talent Burtona wysuwa się na pierwszy plan w dekoracji megalomańskiego parku rozrywki. Ale film jest naprawdę ekscytujący tylko wtedy, gdy elementy oryginału są podnoszone i przenoszone w sposób realistyczny za pomocą najnowocześniejszej animacji. Dumbo, gdy wiruje jak piórko przez pierścień, jego drzemka z Mamą, a także nieco zmodyfikowany słynny różowy numer słonia: te niestety rzadkie momenty emanują magią.
reżyseria: | Tim Burton |
---|---|
scenariusz: | Ehren Kruger |
gatunek: | Familijny, Fantasy |
produkcja: | USA |
premiera: | 29 marca 2019 (Polska) 11 marca 2019 (świat) |